Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezigenerační literární projekt pro kurz Univerzita pro prarodiče a vnoučata
ZELENKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce "Mezigenerační literární projekt pro kurz Univerzita pro prarodiče a vnoučata" se v teoretické části zabývá problematikou mezigeneračních vztahů, a to zejména vztahem mezi generací prarodičů a vnoučat. Zaměřuje se na historický vývoj mezigeneračních vztahů, důsledky těchto vztahů, kladné i záporné a trávení volného času mezi generacemi. Zahrnutým tématem v rámci teoretické části je také mezigenerační učení a jeho možnosti. Praktická část je zaměřena na literární projekt, použité metody, rozpis programu projektu a jeho následnou realizaci v rámci literárního bloku kurzu Univerzita pro prarodiče a vnoučata. Uskutečněný projekt je na závěr zhodnocen a reflektován organizátorem i účastníky samotného kurzu.
Přechod z aktivního života do starobního důchodu
KUNOVÁ, Aneta
Bakalářská práce je zaměřena na přechod z aktivního života do starobního důchodu. Téma této práce je velmi aktuální. Zabývá se dospělými v aktivním pracovním procesu, kteří se připravují na další životní etapu, zvažují možnosti odchodu do starobního důchodu, nebo částečné či úplné pokračování činnosti v zaměstnání. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, popsáno období aktivního stárnutí a přípravy na stáří. Je zde věnována pozornost důchodovému systému. Dále je rozebrán přechod z pracovního života do starobního důchodu, ve kterém je popsán starobní důchod, podmínky nároku, potřebné kroky k získání starobního důchodu a časování odchodu do starobního důchodu. Cílem práce je popsat, jak lidé v předdůchodovém věku prožívají své současné životní období, jak se připravují na období po ukončení zaměstnání a odchod do starobního důchodu, a jaké faktory jejich rozhodování o ukončení zaměstnání a odchod do starobního důchodu ovlivňují. K uskutečnění výzkumné části bakalářské práce je použit kvalitativní typ výzkumu a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor je tvořen lidmi, kteří se nacházejí v předdůchodovém věku a zvažují ukončení či pokračování v zaměstnání. Výsledky jsou zpracovány metodou otevřeného kódování. Prostřednictvím výzkumu má být zjištěno, zda lidé pomýšlejí na přípravu na stáří a život v důchodu, jaké mají povědomí o podmínkách pro odchod do starobního důchodu, podle čeho se rozhodují a co očekávají od života po ukončení zaměstnání. Práce může posloužit jako materiál pro občany, kteří se blíží svému důchodovému věku. Může pomoci ke specifikaci ukazatelů přechodu z aktivního života do starobního důchodu.
Práce s pamětníky ve výuce historie na primární škole.
Tomanová, Kamila ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Klíčovým tématem této práce je podpora a rozvoj mezigeneračních vztahů a učení mezi žáky mladšího školního věku a seniory. U vyučování vlastivědy v tradičním pojetí se objevují dva zásadní problémy. V prvé řadě jde o to, že děti se učí dějinám pomocí abstraktních pojmů, které jim mnohdy nejsou jasné. Na to se váže další problém, kdy je výklad pro žáky málo konkrétní, neumí si některé historické situace představit. Právě v tomto nám mohou pomoci vzpomínky pamětníků, díky kterým si děti mohou výklad dějin přiblížit. Proto je v současném školním vzdělávání potřebné najít a užívat takový způsob vyučování historie, který žáky zaujme. Tím se podnítí jejich zájem o minulost natolik, že budou sami mít snahu o další vzdělávání na toto téma. Díky tomu mohou získat různé úhly pohledu na historii jejich rodiny, místa bydliště i širších souvislostí českých dějin. Vnitřně motivovaný zájem žáků je tím, čeho chceme při výuce dosáhnout. Pomocí činností, které žáky aktivizují, můžeme cílit na rozvoj kritického myšlení při výuce historie. První část práce se zabývá teoretickými poznatky autorů, kteří se danými tématy zabývali. Jde o koncept paměti se všemi jejími aspekty, historické myšlení a jeho utváření, psychologický vývoj dítěte, mezigenerační vztahy, mezigenerační učení a metody orální historie s ohledem na...
Péče rodiny o seniora v domácím prostředí v souvislosti s příspěvkem na péči
Reichlová, Tereza ; Dragomirecká, Eva (vedoucí práce) ; Čabanová, Bohumila (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku zajišťování rodinné péče seniorům v domácím prostředí v souvislosti s příspěvkem na péči. Cílem této práce je zjištění vlivu příspěvku na péči na udržitelnost péče o seniora v domácím prostředí z pohledu rodinných pečujících. Teoretická část diplomové práce pojednává o pojmu soběstačnosti, souvislostech rodinné péče o staršího člena rodiny v domácím prostředí, státní pomoci pečujícím rodinám a dávce příspěvku na péči. V praktické části práce jsou předloženy a diskutovány zjištěné výsledky výzkumných kvantitativních a kvalitativních šetření, ověřovány stanovené výzkumné předpoklady a zodpovídány výzkumné otázky, týkající se zajištění péče příjemcům příspěvku na péči a chápání vlivu příspěvku na péči na udržitelnost péče o seniora v domácím prostředí rodinnými pečujícími.
Problematika vztahů dětí předškolního věku k seniorům a její reflexe v předškolním vzdělávání
Scholleová, Lenka ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Předložená práce se zabývá problematikou vztahu seniorů a předškolních dětí, a to v rodině i mimo ni. Teoretická část se zaměřuje na rodinu, její funkci a proměnu v historii, a ukazuje, jaký má dopad dnešní podoba rodiny na mezigenerační vztahy. Dále se zaměřuje na setkávání dětí a seniorů mimo rodinu, zejména v rámci mezigeneračních programů a aktivit. Vymezuje termíny stáří, předškolní období a potřeby, které v každém věku člověk má. Zkoumá další prostředky, které se tímto tématem zabývají (literatura pro děti) a podporují ho. Cílem práce je porovnat teoretické poznatky o dnešních rodinných vztazích se získanými informacemi od vybraného vzorku rodin, a zároveň zjistit, jaké je obecné povědomí rodičů o mezigeneračních programech, pořádaných v místě jejich bydliště, tedy na Praze 8. Praktická část současně zkoumá podporu vztahu předškolních dětí a seniorů ve vybraných mateřských školách a zařazení této oblasti do školních vzdělávacích programů.
Ageismus mezi mladými lidmi a seniory v České republice: Jací jsou a co proti sobě mají?
Trusinová, Romana ; Plecitá, Klára (vedoucí práce) ; Rabušic, Ladislav (oponent) ; Vidovičová, Lucie (oponent)
Tato disertační práce se zabývá ageismem mezi krajními věkovými skupinami dospělé populace v České republice v mezinárodním srovnání. Navazuje na zjištění o rozšířenosti problému ageismu a narůstajícím významu věku coby sociální charakteristiky v moderních společnostech. Cílem práce je obohatit tradiční zkoumání ageismu jako problému týkajícího se seniorů o analýzu vzájemných mezigeneračních vztahů. S využitím perspektivy teorie sociální identity jsou vztahy mezi mladými lidmi a seniory popsány jako výsledky procesu konstrukce vlastních věkových a generačních identit mladých lidí a seniorů a vzájemného porovnávání a oddalování těchto skupin. K zodpovězení výzkumných otázek o způsobech konstrukce identit mládí a stáří a zdrojů vzájemného ageismu je vyžita analýza kvalitativních rozhovorů s mladými lidmi a seniory a kvantitativních dat ze dvou mezinárodních výzkumů: European Social Survey Round 4 a International Social Survey Programme 2013. Analýzy v empirické části dokládají, že ageismus je v České republice rozšířenější než v jiných evropských zemích a zároveň ukazují specifické zdroje ageismu v českém prostředí. V závěrech je zdůrazněn význam vzájemných očekávání napříč věkovými skupinami, hodnotových orientací mladých lidí a seniorů a věkové segregace na rozvoj ageismu. Jednotlivá zjištění...
Ageismus mezi mladými lidmi a seniory v České republice: Jací jsou a co proti sobě mají?
Trusinová, Romana ; Plecitá, Klára (vedoucí práce) ; Rabušic, Ladislav (oponent) ; Vidovičová, Lucie (oponent)
Tato disertační práce se zabývá ageismem mezi krajními věkovými skupinami dospělé populace v České republice v mezinárodním srovnání. Navazuje na zjištění o rozšířenosti problému ageismu a narůstajícím významu věku coby sociální charakteristiky v moderních společnostech. Cílem práce je obohatit tradiční zkoumání ageismu jako problému týkajícího se seniorů o analýzu vzájemných mezigeneračních vztahů. S využitím perspektivy teorie sociální identity jsou vztahy mezi mladými lidmi a seniory popsány jako výsledky procesu konstrukce vlastních věkových a generačních identit mladých lidí a seniorů a vzájemného porovnávání a oddalování těchto skupin. K zodpovězení výzkumných otázek o způsobech konstrukce identit mládí a stáří a zdrojů vzájemného ageismu je vyžita analýza kvalitativních rozhovorů s mladými lidmi a seniory a kvantitativních dat ze dvou mezinárodních výzkumů: European Social Survey Round 4 a International Social Survey Programme 2013. Analýzy v empirické části dokládají, že ageismus je v České republice rozšířenější než v jiných evropských zemích a zároveň ukazují specifické zdroje ageismu v českém prostředí. V závěrech je zdůrazněn význam vzájemných očekávání napříč věkovými skupinami, hodnotových orientací mladých lidí a seniorů a věkové segregace na rozvoj ageismu. Jednotlivá zjištění...
Role prarodiče v rodině z pohledu současných vysokoškoláků
ZELENKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá postavením prarodiče v rodině pohledem mladé generace reprezentované studenty vysoké školy. Teoretická část je zaměřena na rodinu, vícegenerační soužití a postavení prarodiče ve společnosti. Popisuje význam prarodičů pro děti a jejich rodiče, ale také význam vnoučat pro prarodiče. Zaměřuje se také na mezigenerační vztahy a mezigenerační konflikty, ke kterým může ve vícegeneračním soužití docházet. Praktická část pak přináší výsledky kvantitativního výzkumu u současných vysokoškoláků. Cílem bakalářské práce je zjistit, pomocí dotazníkového šetření, názory studentů na postavení prarodiče v rodině a názory na vícegenerační soužití včetně výhod či nevýhod, které toto soužití přináší.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.